17 Mac 2011

Baru Nak UPDATE Blog

Assalamualaikum korang :)
Dah sebulan lebih aku mnyepikan diri dan xhupdate blog kesayangan aku nih haaa..rindu nak hupdate tp masa xmngizinkan..mngalahkan aku nih bisnes women plakkan??akceli aku mmg btol2 bz bulan lepas dgn awal bulan nih..dari segi keje kat ofis, keje kat umah dan keje2 prcutian aku yg trtunggak yg aku blom lg masukkan dlm blog aku nih..
Serius, memula tuh mmg ada benda aje benda nak taip..tp tetiba masa nak taip tuh mental aku rasa kosong aje, xtau ape yg aku nak taip, terus aku buka website lain..klau xde benda nak citer nak tulis xguna gak kan??buat habiskan boreh ajo..skang nih pun aku still bz lg,
bz sbb officemate aku sorang nih dh amik cuti brsalin awal 2 minggu dr tarikh duedate dia..3 bulan plak tuh dia amik cuti brsalin..maklumlah anak prtama, mestilah over excited, mcm aku gak dulu masa lahirkan damia madeeha anak sulung aku..xsabar2 nak tunggu dia kuar dr perut sbb overdue 10 hari..psl budak officemate aku cuti brsalin,
makanya aku ler yg kena mmangku keje2 dia..so brmulalah kebizian aku dgn kerja2 kat ofis aku nih..keje aku, aku kena buat, keje org pun aku kena buat, sbb xcukup pegawai awam punye psl..maka aku ler org yg paling btuah utk mlakukan kerja2 itu..wah, ayat xtahan..skema habis..:P

Dalam kebizian tuh sempat gaklah aku curik2 masa utk baca blog kwn2..walaupun aku sndiri xpenah nak hapdate blog sendiri..buka fb pun jgn dilupa ok??byk benda sbenarnya aku nak tulis dlm blog nih, tp tgoklah klau ada masa dan kesempatan aku try ler buat entri baru..nak citer psl jjcm aku baru2 nih..citer edisi masak-memasak aku yg dh lama aku peram dan yg paling penting kisah double d yg dh lama atok, nenek, opah ngn mak pak sedara diorg yg kat cheras n batangkali tuh nak tgok..
Diorg semua dh rindu-rinduan ngn double d..dh brbulan aku xbalik kampung..ikutkan planning asal nak balik hujung bulan nih sbb en.suamy punye abg kawin + brsanding..tp kesian kami, rezeki nak balik kmpung blom ada sbb cuti kami berdua dibekukan smpena hari polis thn nih..start 18/03/11 - 01/04/11 cuti polis dan seluruh warga kepolisian dibekukan..klau ada emergency aje baru bleh dpt cuti..klau xjgn hrp ko nak dpt sain borang cuti dr pegawai brtugas..
Sedih mak nok sbb xdpt balik kampung, mak dah rindu ngn kaum keluarga mak, yg lagi mak sedih malam kelmarin 14/03/11 mak mertua aku admit hospital selayang sbb sakit paru2 dia dtg balik..semput, sukar brnafas..skang my mil ada kat wad jantung..xtau bile bleh discharge..doa aku dan en.suamy kat cni, semoga emak2 kami dan kaum keluarga kami sihat sejahtera dan sentiasa dilindungi rahmat-NYA..amin..
Semoga mak cepat sembuh yer..insyaallah klau kami dpt blik kampung kami bgtau awal2..cerita psl rindu aku jd sebak..sebak berbaur sedih, rasa mcm ada linangan airmata kat bijik mata aku nih..klau korang berada jauh dgn family korang mesti korang rasa ape yg aku rasa skang..walaupun kedah ngn kl masih dlm m'sia tp ianya ttp jauh beratus-ratus km..mak aku dh pesan siap2 sblom balik kl, jgn lupa belikan mak kain batik selai dua lai, coklat yg ada badam dlm tuh beli ler sikit utk mak,
Mak xnak byk mak nak sikit aje..pastu ko beli ler coklat dlm 10 rengget utk adik-beradik ko nih haaa..bile mak aku ckp mcm tuh aku rasa seronok cmpur sedihlah plak..sronok sbb terasa mcm harinih gak aku nk balik kmpung, sedih sbb rasa mcm aku jauh giler dgn mak..X pelah mak, bukan takat 10 rengget org beli, bribu-ribu lemon org beli coklat utk mak nnti..wah, mcm byk plak duet aku nihkan??hahahahaha...:P:P:P

Harinih walaupun aku free tp rasa mcm xde feeling nak
 taip panjang2 sgt..nak buat entri baru pun mcm xde mood..tp ntahlah, mane tau kot2 jap lg sblom aku balik keje aku dah ada semangat dah x moody lg, nnti aku buat entri baru ok??..mak nak try cari semangat baru spaya mak dpt ceriakan balik blog mak yg dh kusam lg brsawang-mawang nih..oklah korang jumpe jap lg ker esok2 ker???...
ok bye..tatatititutut!!! 



2 ulasan:

budak yang comot~ berkata...

kemain panjang daaaa.. skali syair~~

May'z_pelik85 berkata...

baru ko taw mak dh pandai brsyair skarang..ko nak brguru jgn segan silu bgataw mak yer...hahahaha..:P